Tack

När sommaren kommer
 Skall jag visa dig bättre dar
När natten är varm
 Och himmelen är lila och klar

Nu reser vi bort
 Nu tar vi oss tiden det tar
 När sommaren kommer
 Jag lovar dig bättre dar

 Skall du fråga mig då
Om jag har några löften
 Och lova när hösten är här
Eller låter vi natten få vara
Stilla den är

 Jag vet att du
Inte vet vad du längtar till
 Mn när sommaren kommer
Så åker du vart du vill
När sommaren kommer
 Kanske vindarna blåser igen
 Och likgiltigheten
 Och stilltjen
Som plågar oss än

 Försvinner en kväll
 Och vinet får ny smak igen
 När sommaren kommer
Bättre dar, min vän

Skall du grunda en plats
 I hjärtat, ett minnesmärke
För allt som hänt
 Eller dricker vi ur
Och känner att vinden har vänt

 Gatorna här gör ej bara utled och van
När sommaren kommer
Så åker vi långt från stan

 Luften var klar
 Och det blänkte från fönstren
 Och rann från den smältande snön
På de borstade förortsstråken
 Mellan teglet och sjön
 
Asfalten hetta
Och resan är framför oss än
När sommaren kommer
Så går vi den vägen igen




Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.
Allt vi behöver är tid.
Lita på mig. Snälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback